Kolem štěrkopískových jezer na rozhlednu

Zveřejneno:
Upraveno:

Trasa: Moravský Písek – Veselí nad Moravou – Uherský Ostroh – Ostrožská Nová Ves – Kostelany nad Moravou – Nedakonice – Polešovice – Ořechov – Těmice – Bzenec

Délka: 49 km

Poznámka: Kvůli výstavbě dálnice D55 platí uzavírka pro pěší a cyklisty na Moravské vinné stezce v blízkosti viničního statku Chateau Bzenec. Trasu do Moravského Písku je možné  po Moravské vinné stezce absolvovat po ulici Pod Kněží horou. Zde je potřebné odbočit na ulici Písecká a pokračovat po cyklostezce podél hlavní silnice do místní části Bzenec-Kolonie a dál ulicí Podhájí.

Z ulice Podhájí v Bzenci-Kolonii vede do Moravského Písku Uherskohradišťská vinařská stezka, na kterou navazuje cyklostezka do Veselí nad Moravou. Z Bartolomějského náměstí, nejstarší části Veselí nad Moravou, se pokračuje přes jez po značené trase EuroVelo 4/Moravská stezka č. 47. Ta prochází Uherským Ostrohem dál do Ostrožské Nové Vsi. Zdejší jezera jsou zdrojem pitné vody, vodní radovánky zajišťuje přírodní koupaliště Albatros. Trasa pokračuje kolem jezer přes portálový most do Kostelan nad Moravou. Cestu do Nedakonic a Polešovic doprovází směrovky trasy č. 5050. Náročné stoupání k rozhledně Floriánce stojí za krásné výhledy, které rozhledna nabízí. Pro návrat do Bzence je možné využít značenou vinařskou stezku Bzeneckou, která vede po silnicích přes Újezdec, Syrovín a Těmice. Nebo od rozhledny projet přes Vážany, Ořechov a pokračovat po silnici na Těmice.